Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reklama a její vliv na spotřebitele
Daněk, Jan ; Chloupek, Pavel (oponent) ; Navrátilová, Ludmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na pojem reklama, na její historii, dělení reklamy a reklamních médií a také na spotřebitele a jeho spotřební chování a faktory ovlivňující nákupní chování. V praktické části se pak zaměřuje na analýzu spotřebního chování spotřebitelů, konkrétně v oblasti energetických nápojů. Byl proveden výzkum, jehož výsledky napomohou ke zlepšení marketingové komunikace firmy Red Bull.
Vliv socioekonomických charakteristik vybraných obcí na dojížďku obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Henešová, Sára
Cílem práce bylo zjistit, jaký mají vliv socioekonomické ukazatelé na dojížďku obyvatel třech vybraných obcí za nákupem zboží denní potřeby. K naplnění cíle byly využity dotazníky, které jsem ve spolupráci na projektu TAČR TL05000558 získala. Výzkum se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují vzdálenost a časovou náročnost cesty do nejbližšího supermarketu, obchodu s potravinami nebo k jinému prodejci zboží denní potřeby. Mezi zkoumané socioekonomické charakteristiky patří věk, dopravní dostupnost obce nebo například velikost obce.
Chovane spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Smrečková, Natália
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je 60 % k využití služby v budoucnosti nakloněna. Výsledkem zabývající se touto problematikou je vytvoření segmentů, na které jsou zpracovány návrhy komunikační strategie pro online prodejce potravin.
Vliv a působení influencerů na generaci Y a její nákupní chování
Divišová, Klára ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu influencerů na generaci Y a její nákupní chování. Klade si za cíl pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak influenceři působí na sociálních sítích na vybrané respondenty generace Y v České republice, konkrétně jak vnímají samotné influencery a jejich doporučení. Dále je zjišťováno, zda rozhodnutí uživatelů ovlivní fakt, že se jedná o placenou spolupráci a jestli mají tendenci věřit spíše klasické formě propagace nebo právě influencerům. Generace Y byla zvolena z toho důvodu, že se jedná o poslední generaci, která vyrůstala bez vlivu influencerů. Důraz byl kladen především na jejich postoje, názory a reálné zkušenosti. Celý text je členěn do tří částí. První část vytváří teoretická východiska pro téma práce na základě rešerše literatury, elektronických zdrojů a odborných článků. Druhá, metodologická, část práce se zabývá metodou sběru a analýzy dat. V práci bylo použito kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů. Celkově bylo provedeno deset rozhovorů. Analytická část práce je zaměřena na respondenty, kteří byli zvoleni na základě daných kritérií, a interpretuje jejich postoje a reálné zkušenosti. Následně jsou shrnuty a vyhodnoceny hlavní poznatky výzkumu.
Attitudes of Generation Y to Fashion Comsumption: The Zara Case
Feiglová, Michaela ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat postoje Generace Y ke konzumaci módy na příkladu značky Zary. Generace Y je dnes významným segmentem zákazníků na trhu a jak ukazují předchozí zprávy a studie, přemýšlejí jinak než předchozí generace. To znamená, že mají také specifické nákupní chování, které se uplatňuje i při nákupu módy. Dnes, vzhledem k tomu, že na trhu dominuje fast fashion, móda je spojena s levnými výrobky, které jsou dostupné všem. Poptávka po nových oděvech neustále roste a stále se vyrábí více oblečení, což vede k ještě vyšší spotřebě. To vytváří akcelerační cyklus, který má negativní vliv na životní prostředí. Mileniálové jsou pravidelně zařazovány do strategických plánů značek, protože společnosti a marketéři chápou, že tento významný segment zákazníků určuje mnoho trendů spotřeby. Výzkum ukázal, že ačkoliv Mileniálové vědí, co je fast fashion, jejich vlastní styl je pro ně důležitý, a udržitelná móda pro ně není dostatečně cenově přitažlivá, proto s největší pravděpodobností budou nakupovat v módních maloobchodních prodejnách.
Faktory ovlivňující customer experience v kontextu retail storů nových formátů
Brišová, Jana ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Jesenský, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Faktory ovlivňující customer experience v kontextu retail storů nových formátů" se zabývá fenoménem customer experience v in-store prostředí a faktory, jejichž ma- nagementem se společnosti snaží ovlivňovat rozhodovací procesy a nákupní chování zákazníků. První část práce prozkoumává existující teorii na téma customer experience a jeho managementu. Fenomén customer experience práce dále rozebírá v kontextu retail storů a zkoumá dimenze zákazníkova vnímání a jeho interních reakcí na marketingové stimuly využité v in-store marketingové komunikaci (kognitivní, afektivní a fyzické), které na něj v místě pro- deje působí, a na sociální interakce s osobami přítomnými v retail storu. Část empirická zjišťuje skrze průzkum ve vybraném retail storu nového formátu situaci v tržním prostředí České re- publiky. Prozkoumává reakce, emoce, pocity a postoje zákazníka vůči prostředí vybraného re- tail storu a následně analyzuje, zda má jejich charakter vliv na zákazníkovu loajalitu.
Chování spotřebitelů v souvislosti s jejich životním stylem
SNÁŠEL, David
V této bakalářské práci se zabývám nákupním chováním u spotřebitelů, kteří nakupují ve zdravé výživě a předpokládá se u nich, že vyznávají zdravý životní styl. Smyslem bylo definovat typického spotřebitele pro prodejnu se zdravou výživou a vytvořit marketingové doporučení pro firmu Natural. V první části této práce je definován pojem nákupního chování, jeho druhy a co je jeho příčinou. Práce je zaměřena na rozhodovací proces zákazníků a co ho ovlivňuje. V teoretické části je dále řešeno téma zdravého stravování a zdravých potravin. V praktické části je popsáno podnikatelské prostředí firmy Natural a následně vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo vytvořeno ve spolupráci s majiteli firmy. V samotném závěru této práce je definován spotřebitel, dle výsledků dotazníkového šetření a je zde uvedeno marketingové doporučení pro firmu Natural.
Vliv televizní reklamy na spotřebitelské chování dospělých
JÍROVÁ, Elizabeth
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu nejen televizní reklamy na dospělé spotřebitele, a to především z pohledu psychologie. V teoretické části práce je zprvu pojednáváno, kromě důležitých charakteristik reklamy a marketingové komunikace, o základních meznících v dějinách reklamy či o jejím propojení s psychologií. Další kapitoly se věnují modelům spotřebitelského chování a na základě hlavních sociokulturních charakteristik jsou zde analyzovány osobnostní charakteristiky spotřebitelů. Pozornost je věnována také důležitým psychologickým pojmům, které s reklamou souvisejí, jako je vnímání, pozornost, paměť, asociace a zapomínání. Část práce se zaměřuje na emocionální reklamní apely a věnuje se tudíž emocím a působení barev, celebrit a humoru v reklamě na konzumenta. Praktická část práce je založena na kvantitativním výzkumném šetření sloužícím k objasnění teoretických východisek. Působení emocí v reklamě je ilustrováno na vybraném televizním reklamním spotu, který je součástí dotazníku, vyplňovaném respondenty z Vysočiny a Jihočeského kraje.
Chování návštěvníků nákupního centra
MEJZLÍKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce je zaměřena na chování návštěvníků vybraného nákupního centra. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které s tématem souvisejí. Praktická část se zabývá výzkumem chování návštěvníků v nákupním centru City Park Jihlava. Cílem práce je segmentace návštěvníků a následné navržení doporučení pro management daného centra. Návrhy jsou zpracovány na základě analýzy a vyhodnocení dat osobního dotazování.
Chování návštěvníků nákupního centra
POPELOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na chování návštěvníků nákupního centra Géčko. V teoretické části jsou vysvětlené základní pojmy z oblasti spotřebního chování a specifikována nákupní centra. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení pro management nákupního centra na základě dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.